Hipokampus to wydawnictwo o powołaniu edukacyjnym, które zapewnia dzieciom i ich rodzicom świetną i mądrą zabawę oraz rzetelną edukację w jednym.
Hipokampus w swoim portfolio ma filmy, książki i gry z serii „Było sobie życie” oraz gry planszowe stworzone bez licencji, które dotyczą edukacji z różnych dziedzin wiedzy, m.in. z dziedziny medycznej.
Śmiało można powiedzieć, że wydawnictwo Hipokampus nadało znanej wszystkim od wielu lat serii „Było sobie życie”, nowe, barwne życie w Polsce. Mało kto wie, iż wszystkie gry z serii „Było sobie życie” powstają właśnie w Polsce, a twórcą gier jest właściciel wydawnictwa – Janusz Feliks, który wraz z żoną Joanną Budniok-Feliks prowadzi to wydawnictwo.
Stawiamy na jakość nie tylko w aspekcie produkcyjnym, ale przede wszystkim merytorycznym. Pracujemy z autorytetami z danego obszaru wiedzy, dotyczącego konkretnej gry lub książki. Dla przykładu, dzięki współpracy z dr Michałem Podgórskim powstała wspaniała encyklopedia dla dzieci „Było sobie życie. Tajemnice ludzkiego ciała”.
Nasza flagowa gra „Było sobie życie” to również efekt współpracy z wieloma autorytetami medycznymi.
Tak również powstała znakomita gra „Było sobie życie. Jedz, biegaj i rośnij zdrowo”, która została stworzona we współpracy z dr n. med. Anną Lewitt.
Gra planszowa „Pierwsza Pomoc”, powstała we współpracy z Fundacją Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy i całą grupą ekspertów od zasad udzielania i uczenia pierwszej pomocy.
Gra planszowa „Pokonaj Bakwiry swoją SUPERMOCĄ”, powstała w ścisłej współpracy z prof. dr hab. n. med. Joanną Zajkowską z Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku.
Większość z naszych gier zostało uhonorowanych wieloma bardzo prestiżowymi nagrodami i cieszy się ogromnym uznaniem rodziców, wychowawców, dziennikarzy, ekspertów oraz autorytetów z dziedziny medycyny, psychologii i pedagogiki.
Nasze gry planszowe oraz książki służą jako pomoce naukowe w wielu szkołach.
Co dają nasze gry planszowe?
zapraszają do wspólnej zabawy
edukują
uczą zasad fair play
poszerzają horyzonty
rozbudzają ciekawość i pasję
zachęcają do myślenia
gimnastykują umysł
dają radość z poznawania
dają poczucie wspólnoty
wzmacniaja więźi rodzinne
…ale przede wszystkim dają rodzinne poczucie przynależności.